FAKTURERINGSAVTALE VED BRUK AV LADESTASJON FOR
LADING AV ELBIL I SMEDVIGKVARTALET
Regulering av denne avtalen skjer gjennom vedlagt vilkår:
«VILKÅR FOR BRUK AV LADESTASJONER FOR ELBIL I SMEDVIGKVARTALET»
Økonomiske rammer ved å inngå avtale (priser pr 01.04.2023) Prisene kan endres i henhold til vilkårene.
1. Beskrivelse
Leverandør og kunde inngår en faktureringsavtale for bruk av hurtiglader stasjon ("Ladestasjonen") i Smedvigkvartalet. Kunde ønsker å benytte ladestasjonen og betale for ladingen gjennom fakturering.
2. Bruk av Ladestasjonen
Bruker skal bruke Ladestasjonen kun til å lade elektriske kjøretøy som kunde eier eller kontrollerer, og kun til formålet med å lade slike kjøretøy. Kunde er ansvarlig for å bruke Ladestasjonen på en forsvarlig måte og i samsvar med alle gjeldende lover og regler.
3. Fakturering og betaling
Utleier vil fakturere kunde for all elektrisk lading som kunden har brukt på Ladestasjonen i henhold til konkurransedyktig satser, som vil bli opplyst på ladestasjonen. Kunden skal betale fakturaen innen 7 dager etter fakturadato. Utleier forbeholder seg retten til å suspendere eller avbryte tilgangen til Ladestasjonen dersom kunden ikke betaler fakturaen innen fristen. Fakturering gjøres hver 14 dager.
4. Ansvarsfraskrivelse
Utleier skal ikke være ansvarlig for noen skade eller tap som oppstår som følge av kundens bruk eller feil bruk av Ladestasjonen.
6. Ladetid
Hurtiglader stasjonen er åpen 24/7 og ladeplassene skal kun bruks for ladning. Det er parkering forbudt på ladeplassene hele døgnet. Service telefon er åpen mellom klokken 08:00 og 22:00.
7. Registrering av bil/bruker
Ved etableringa av kundeforhold gis det ut en unik QR-kode til kunden. All lading som kyttes til denne QR-koden vil bli fakturer kunden. Skulle QR-kode komme på avveier er det kundes ansvar å melde det inn til leverandør slik at en får stengt koden og ny kode vil bli etablert. QR-koden vil bli sendt pr mail og tekstmelding.
8. Brudd på vilkår
Brudd på bestemmelsene for ladetid kan medføre stenging av QR-kode for en periode. Perioden for utestengelse skal meddeles kunden skriftlig, og perioden vil økes ved gjentagende brudd. I ytterste konsekvens kan avtalen termineres. Manglende betaling vil medføre utestengelse.
9. Avtaletid og oppsigelse
Avtalen trer i kraft straks kontrakten er signert. Kontrakten løper til en av partene sier den opp. Oppsigelse av kontrakten skal være skriftlig og vil være gjeldende fra påfølgende måned.
10. Endring av vilkår
Leverandøren kan ensidig endre avtalevilkårene med 30 dagers varsel. Endringer skal alltid meddeles kunden skriftlig pr. brev eller e-post med tydelig angivelse av at det er endringskrav med referanse til kontrakten.
11. Tvister
Eventuelle tvister som oppstår som følge av denne Avtalen skal søkes løst ved forhandlinger mellom partene. Hvis partene ikke klarer å løse tvisten gjennom forhandlinger, skal tvisten løses i henhold til norsk lov.